Den nye økonomisk farlige arvelov

Giv en del af arven som gave til Øjenforeningen, det sikrer samtidig større arv til de efterladte

Øjenforeningen kan betale bo- og tillægsboafgifter i forbindelse med arv, hvis man samtidig giver en del af arven som gave til Øjenforeningen. I en række tilfælde giver det en større arv til de efterladte.

Øjenforeningen samarbejder med Det Gode Testamente, hvor det er muligt at få råd og vejledning af en advokat med speciale i arveret og hjælp til at oprette et testamente. Øjenforeningen betaler udgifter til advokat og notar. Forventer advokaten, at beløbet kommer til at overstiger 5.000 kr., kan advokaten kontakte os direkte og lave en aftale om det endelige beløb.

Hvis du ønsker at oprette dit testamente med donation til Øjenforeningen online, er der flere virksomheder, der tilbyder at gøre det. For eksempel Dokument24 eller Mine Arvinger. Når du opretter testamentet online, vil du også blive tilbudt rådgivning.

Du er naturligvis også altid velkommen til at kontakte os i Øjenforeningen for at få mere hjælp til gaver i forbindelse med arv. Du kan også få tilsendt eller hente vores brochure om testamente og læse mere selv.

Der er selvfølgelig mange muligheder og variationer, og du er altid velkommen til at kontakte os for at få mere hjælp til gaver i forbindelse med arv.